Interspiro: Varumärkesrekond – varumärkesstrategi, grafisk profil, koncept
BAKGRUND
Interspiro är ett svenskt företag med bakgrund i AGA-koncernen. Man har länge varit världens främsta innovatör inom andningsskydd för brandmän, rökdykare, professionella dykare och andra användare i farliga miljöer. Marknaden är global och företaget verkar i alla världsdelar.
Varumärket har under 30 år spretat mer och mer, med en rad olika lösningar beroende på vilken marknad som gjort dem. Interspiros innovationer är revolutionerande – och hela företaget globalt kommer tjäna på mer sammanhållen kommunikation.
Uppdraget var att skapa en grafisk profil och kommunikation som ankrar i företagets historia, lyfter fram deras innovationsanda och är lika lätt att använda konsekvent i Sverige som Malaysia.
RESULTAT
Arbetet landade i en komplett varumärkesrekond med varumärkesstrategi, ny payoff, utvecklad grafisk profil och nytt reklamkoncept. Därefter tog vi fram ny webbplats, nya produktförpackningar, annonser och mycket, mycket mer. Allt förpackat i en utförlig varumärkesmanual, som implementerades internt av oss i samband med Interspiros stora säljkonferens.
Läs mer om våra tre ben: reklambyrå, designbyrå och webbyrå