Preview: En av Interspiros nya annonser, del av ett helt nytt annonskoncept

Preview: En av Interspiros nya annonser, del av ett helt nytt annonskoncept

Ett helhetsgrepp om Interspiros varumärke

Gissa om vi är sugna på att visa upp allt vi gjort tillsammans med vår nya kund Interspiro den senaste tiden. Så sugna att vi måste dela med oss av en teaser redan nu! Men först lite bakgrund.

Interspiro är ett svenskt företag som tillverkar andningsutrustning till främst brandmän och professionella dykare över hela världen. De var ursprungligen en del av AGA och fyller snart hundra år. Mycket av det som i dag är standard i andningsutrustning, oavsett varumärke, är teknologiska milstolpar från Interspiro – som innovatör är man världsledande i branschen. Så att säga att vi är stolta över att de valt oss som huvudbyrå är en underdrift!

Uppdraget är att ta ett helhetsgrepp om varumärket och marknadsföringen, för att modernisera form- och bildspråk och lägga grunden för kommunikation som starkare förmedlar Interspiros historiska, nutida och framtida roll som den stora innovatören globalt. Mer konkret innebär det att vi för tillfället befinner oss mitt uppe i arbetet med deras nya grafiska profil (inklusive en ny logotyp), en ny varumärkesplattform och brandbook, och ett nytt koncept. Allt ska tas ut i bland annat annonser, på webben, i mässmontrar och på nya förpackningar.

Resultat av vårt samarbete ska visas upp på Interspiros stora kickoff i mitten av maj, så till dess får du hålla till goda med några smakprover här. Dyk gärna in på vår Facebooksida och berätta vad du tycker!

Till vänster en liten försmak av vårt stora varumärkesarbete, till höger en engagerad copywriter som tar research på största allvar

Till vänster en liten försmak av vårt stora varumärkesarbete, till höger en engagerad copywriter som tar research på största allvar