Puls & Träning, kampanjen som rulltrappsskyltar

Närhet till gymmet får träningen att bli av

De senaste veckorna har Puls & Träning nya kampanj synts stort bland annat i Stockholms tunnelbanor. Den kreativa idén fokuserar på hur Puls & Träning har en unik fördel genom att de bygger sina fräscha, moderna anläggningar mitt i populära bostadsområden, för att underlätta för den moderna stadsbon att få träningen att bli av.

– Kampanjen grundar sig i insikten att många människor upplever att de kommer iväg till gymmet oftare om gymmet är beläget nära hemmet, säger Göran Järbin, marknadschef på Puls & Träning.

Sedan vi började samarbeta med Puls & Träning förra året har vi gjort en rent copybaserad kampanj med budskapet ”Nära till träningsvärk”, vilket sedan också anammats som payoff. I den här kampanjen har vi förstärkt budskapet med en kommunikativt snabb bildlösning, som visar hur fort man kan gå från hemmets vardagssysslor till att lyfta vikter på gymmet.

Kampanjen har, förutom att gå i Stockholms tunnelbanor, också synts i sociala medier under hösten, med start v. 35.

Stortavlor i tunnelbanan
Kampanjen kördes även i sociala medier
Två av de tre reklamlösningarna som tog fram