När gänget på Aratron kom till jobbet i fredagen den 11 april 2014, var inget sig likt. Logotypen på fasaden såg inte likadan ut som dagen innan, på deras skrivbord väntade den nya företagspresentationen, visitkort, anteckningsblock, nyckelband – ja, till och med kaffemuggarna var utbytta i köket. Så kan det gå. Och vi är så himla glada och stolta över det!

När vi påbörjade samarbetet i början av vintern identifierade vi snabbt att vi hade att göra med ett makalöst företag. Bäst i klassen på alla sätt och vis. En underleverantör inom tillverkningsindustrin, vars kvalitet på produkter och leveranser få kan matcha. Men vi identifierade också att deras kommunikation hittills inte nått upp till samma nivå. Vad Aratron behövde var en ordentlig varumärkesrecond.

Ny logotyp Aratron

Sagt och gjort. Med deras företroende i ryggen stängde vi in oss och kom inte ut innan allt satt på plats. Ny logotyp, ny payoff, nytt koncept.

Allt skapat i hemlighet. Först torsdagen den 10 april, på Aratrons kickoff inför budgetåret 2014/2015, fick hela personalstyrkan ta del av vårt arbete.

Hur det gick? Succé.

Över en natt bytes allt marknadsmaterial ut