Ett kaxigt koncept till Expolinc

Expolinc_koncept.jpg

BAKGRUND
Expolinc tillverkar portabla displayer och är en av marknadens mest innovativa och seriösa aktörer. Samtidigt svämmar marknaden över av billiga kopior som lovar mer än de håller.

STRATEGISKA INSIKTER
Den primära målgruppen är återförsäljarna, som också tar långsiktig skada av att leverera undermåliga produkter med obefintliga marginaler. I den här insikten finns början till det urstarka koncept som behövs för att förändra attityderna på marknaden.

LÖSNING
Konceptet ”Cut the crap, love your brand” talar direkt till både återförsäljare och slutkunder. I samband med lanseringen gick ett DR ut till återförsäljare över hela världen, och både formspråk och tonalitet genomsyrades i flera år av konceptet.

RESULTAT
Expolinc tog tätpositionen i branschens arbete mot billiga kopior, återförsäljarna omfamnade kommunikationen och fick starka argument i sin kontakt med slutkunder.


Expolinc Cut the crap, love your brand
Expolinc Cut the crap, love your brand
Expolinc Cut the crap, love your brand
Expolinc Cut the crap, love your brand

Konceptets huvudbudskap

”Att tillverka skräp är den enklaste saken i världen. Just därför vägrar vi. De hundralappar som sparas in är alltid kompromisser i materialval, design och funktion. Och det varumärke du ägnat tid, energi och pengar åt att bygga upp, kan raseras i ett nafs om det hamnar på en ranglig bildvägg eller en rollup som vägrar stå rakt. Det gör den tänkta besparingen till en förlustaffär – en kostsam illusion. Därför tillverkar vi bara portabla displaysystem som leder branschen framåt. Till rimliga priser och utan att kompromissa bort ett dyft av allt som behövs för att dina kunder ska kunna möta dig i ett så gott ljus som möjligt. Det är den kärlek vi vet att ditt varumärke förtjänar.”

Nkel tog fram ett DR för Expolinc Cut the Crap
Nkel tog fram koncept till Expolinc. Cut the crap.

Nkel tog fram koncept till Expolinc. Cut the crap.